Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: PERKEMBANGAN KES MAHKAMAH-SS saman SMF,Amir N The Geng.


Moderator

Status: Offline
Posts: 1668
Date:
PERKEMBANGAN KES MAHKAMAH-SS saman SMF,Amir N The Geng.
 


ALALAMAK SAMPAI KE RUANG LAMA....DIA MAI.......DAH TAK ADA SELERA NAK BACA.

__________________

Dari Allah kita datang dan kepada Allah kita dikembalikan.



Otai Member

Status: Offline
Posts: 508
Date:
 


6 dec 2007.biggrin.gif

Upcoming New International SwissCash Portal under testing commissioning and system enrichment. Kindly be patient as the new portal with feature-rich contents is set to launch into
new financial orbit new rock-solid partner. This new financial portal is set to take the world by storm through a series of legal implementations as well as new technological breakthrough and convenient online banking system.

The system of e-points will be no more. That means no buying/selling of epoints. Whatever earned will be transferred through a partner bank. Probably HSBC. This makes the system legal and transparent. However internal transfers of funds will be allowed. The new plan will be paying 33% so that 8% is paid towards bank charges. Lets wait for the event. You will be receiving SMS & mail regarding SwissCash. All these is going to happen this month.

SwissCash is organizing a meeting for investors in Indonesia on 17th this month. Investors are free to attend. They must carry the investment certificate & passport.









-- Edited by AMIR HASAN at 00:46, 2008-01-10

__________________
Akulah peminat setia kepada Michael Mansfield..kami pernah minum sama2 di US tahun 2006 dulu..


Otai Member

Status: Offline
Posts: 515
Date:
 

jual ajer... jgn tak jual... janji masyuk.....

__________________


Junior Member

Status: Offline
Posts: 35
Date:
 

suspen jee.......
jual air gamat lagi masyuk...


__________________


Newbie

Status: Offline
Posts: 1
Date:
 

banyakkan bersabar...masih banyak lagi rezeki Allah di muka bumi ini. Sesungguhnya Allah lah sebaik-baik pemberi rezeki.rezeki susah nak mai kalau marah-marah.
--------------www.secret.com.my------------------------

__________________


Otai Member

Status: Offline
Posts: 576
Date:
 

puteri99 wrote:

macam mana cara nya




KENYATAAN LEPAS DARI DKT!
BUAT SWISSCASH LA!

__________________


Junior Member

Status: Offline
Posts: 17
Date:
 

macam mana cara nya


__________________
;nsav


Otai Member

Status: Offline
Posts: 576
Date:
 

Kerana kali ini anda tidak perlu bekerja untuk wang, sekarang masa

Wang bekerja untuk anda.


Assalammuailaikum dan salam sejahtera. Pepatah ada menyatakan tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu. Saya akan mendedahkan kepada anda rahsia bagaimana seorang rakan saya...Mr A yang menjana pendapatan purata sebanyak RM40,000 sebulan melalui internet walaupun sedang menjalankan aktiviti harian seperti biasa...(beliau meletakkan jawatan sebagai Jurutera Kanan di Syarikat Multinasional setelah 6 bulan berturut-turut menjana RM20,000 hingga RM50,000 sebulan - pendapatan beliau selama setahun jika masih bekerja)


Tetapi.. yang lebih penting

Saya juga akan mendedahkan cara sebenar STEP BY STEP cara yang beliau gunakan untuk menjana pendapatan mudah melalui internet dan menyimpan RM1500 malah lebih setiap hari di dalam akaun Maybank beliau . Jika anda tidak berminat dan berfikiran negatif dengan peluang-peluang di Internet


__________________


Otai Member

Status: Offline
Posts: 576
Date:
 

Nota penting: Anda telah sampai ke penghujung laman web ini untuk mengambil peluang merubah hidup anda. Saya tidak pasti saya akan dapat membantu anda di kemudian hari... Program Swisscash ini amat sesuai kepada mereka yang BERANI dan BERDISIPLIN. Saya tidak dapat memberi anda wang, tetapi sekurang-kurangnya saya dapat beri anda jalan bagaimana untuk membuat wang. Rezeki semuanya adalah dari Allah S.W.T. Insyaallah. Assalamuailaikum.






BERANI MERUBAH

Hakcipta Terpelihara 2006©www.getcashtips.com

Penafian: Kami tidak menjamin sebarang pendapatan sama seperti testimoni di atas. Pulangan pelaburan adalah bergantung kepada hasil usaha anda sendiri. Anda mestilah selesa dengan nilai pelaburan anda dan melabur mengikut kemampuan anda. Kami tidak bertanggungjawab atas segala kehilangan atau kerugian daripada pelaburan anda. Sila jangan 'spamming'


DKT HARAM JADAH


__________________


Otai Member

Status: Offline
Posts: 515
Date:
 

klu minta nasihat dgn AKPK tue dia kenakan caj ke????

__________________


Otai Member

Status: Offline
Posts: 508
Date:
 

Ada solution sikit:

Kalau loan rumah, bayar ansuran ikut EPF a/c no. II

Kalau kad kredit, buat term loan dgn bank (2% bayar bulan2 sampai habis) nama tak blacklist.

Kalau loan kereta, join AKPK (www.akpk.org.my) buat salinan surat saman bank, buat kaunseling.

Hmm ntahlah mana tau boleh tolong.

__________________
Akulah peminat setia kepada Michael Mansfield..kami pernah minum sama2 di US tahun 2006 dulu..


Senior Member

Status: Offline
Posts: 115
Date:
 

mcgyver wrote:

yang dah untung tak kisah sangat kot... yang buat loan duit.. fikir2kan lah.... kalu keta tak bayo.. kena tarik.. rumah... aii... yang tak pernah rasa duit SC cam aku ni... terkilan la jugak... nasib la aku tak buat loan...






baguih la ko....nasib tak buat loan mcm aku nih.....tapi takper.....gua takder hal punya...dah memang nasib gua nak datang malang apa bleh buat....tada hal la duit gua bleh cari tapi keakraban seorang kawan boleh di jual beli ka???gua tada hal punyer... nasi sudah jadi kerak!!!!hehehehe takper gua buat loan lagi untuk bisnes bukan alam maya punya tau....ni betul betul....hehehhe memang gua ditakdirkan hidup dgn berhutang....apa bleh buat....smile.gifsmile.gifsmile.gif

-- Edited by wanmetal at 20:43, 2007-12-22

__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 193
Date:
 

yang dah untung tak kisah sangat kot... yang buat loan duit.. fikir2kan lah.... kalu keta tak bayo.. kena tarik.. rumah... aii... yang tak pernah rasa duit SC cam aku ni... terkilan la jugak... nasib la aku tak buat loan...

__________________
dunia tak indah dengan kemewahan tetapi akhirat kuatkan diri dengan keimanan kesenangan di sana menanti kita... insyaallah..


Member

Status: Offline
Posts: 95
Date:
 

Laman web swisscash tak bisa akses udah dalam masa hampir 5 bulan. Forum Pasai swisscash ini udah tak ada berita swisscash lari kemana?.. Tak ada yang disalahkan, swisscash dan smf dan seccom dan amir hassan n dkt. Pelabur2 swisscash hanya menanti sampai umur tua. Pelabur2 tunggu lagi bertahun-tahun.....

__________________


Junior Member

Status: Offline
Posts: 31
Date:
 

abuk wrote:

Masing2 dah meluap menunggu SC muncul.. dan sudah terang bersuluh SC tak akan muncul lagi. So, apa action kita selanjutnya? Bila nak berpakat ramai2 pergi ke Bukit Aman atau SS buat report ke atas penipuan terbesar Amer & the geng??





kita semua pakat lantik dudu jadi leader...
utk sue dkt & geng....
ok dudu kita tunggu arahan....
kalau boleh first meeting dpt dijayakan segera

__________________
swisscash


Newbie

Status: Offline
Posts: 6
Date:
 

Masing2 dah meluap menunggu SC muncul.. dan sudah terang bersuluh SC tak akan muncul lagi. So, apa action kita selanjutnya? Bila nak berpakat ramai2 pergi ke Bukit Aman atau SS buat report ke atas penipuan terbesar Amer & the geng??

__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 337
Date:
 

Update dr china mengenai swisscah haram jadah


Hard to bring charges against a company that doesn't really exist.But they will freeze the assets

under the name and then the people who promoted will be prosecuted.Heres an example.

Chinese police have uncovered the country's largest ever alleged on-line pyramid selling

scheme, involving 170,000 people and 1.36 billion yuan (180 million U.S. dollars).

The scheme, operated under the name of "Swiss Mutual Fund", required each investor to pay

8,000 yuan (1,052 U.S. dollars) and promised to pay back 400,000 yuan (52,000 U.S. dollars) in

30 months.

In May, authorities of Tai'an City, Shandong Province, learned about the "Swiss Mutual Fund"

and began investigating.

They found the so-called "fund" had never been registered at the China Security Regulatory

Commission (CSRC), the Ministry of Civil Affairs (MCA) or the People's Bank of China (PBC),

and concluded it was illegal.

The People's Procuratorate of Taishan District of Tai'an City has charged Wei Lixin and Chen

Yong for operating a pyramid selling scheme.

The Chinese authorities have been taking hard line against pyramid selling schemes of different

kinds.

The Ministry of Public Security launched a campaign against pyramid selling from July 16 to

Aug. 15, identifying 600 schemes involving 1.7 billion yuan (224 million US dollars) nationwide,

with more than 3,300 organizers and core members arrested in 14 provinces and cities.

In 1998, the government banned pyramid selling. In 2005, the Provisions on the Prohibition of

Pyramid Scheme were published and put into effect.



TAPI IN SEMUA AKAN BERLAKU KALAU SEMUA MANGSA SWISSCASH YG TERTIPU

BERGABUNG TENAGA DAN MELAPORKAN SECARA TERPERINCI BERSERTA BUKTI2.....SETAKAT

CKP X APA LAH........PEGI BUAT KEJE LAIN JELAH........NANTI TUHAN BALAS LAH ATAU APA2 JE

ALASAN YG CUBA MENGHALANG LAPORAN RASMI DIBUATPD PIHAK BERKUASA MMG DASAR

SARANAN MANUSIA MUNAFIK EGO YG BRTOPENGKAN SYAITAN SEBENARNYA TAU MUNGKIN

KATA2 INI DTG DR SALAH SEORANG DKT LEADER YG MENYAMAR....KAWAN2 SEMUA BLH

NILAIKAN SENDIRI



__________________



Otai Member

Status: Offline
Posts: 515
Date:
 

so, ada lg y sanggup tunggu????

__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 337
Date:
 

DKT memang power , dkt mmg amanah...

DKT leader skrg jd kaya dgn kereta2 mewah, rumah2 besar mcm istana dgn kemudahan CCTV

dan siap ada guard lagi psl dorang rajin berusaha

Kita semua tahu dkt leaders menjadi kaya-raya skrg kerana" menoreh getah,

menanam padi dan memanjat kelapa


Semua duit dkt leaders yg kaya raya skrg ialah titik-peluh halal mereka membuat kerja2 halal ,

bekerja dgn tulang 4 kerat mereka di bawah sinaran matahari untuk mencari rezeki2 halal yg

dkt leaders semua kecapi skrg


Kita semua pelabur2 yg PEMALAS dan memang padan muka mereka krn skrg mnjadi papa

kedana skrg

Jgn cemburu atau iri hati kpd DKT leaders yg kaya raya , kekayaan yg dorang kecapi

semuanya " hasil halal dr perniagaan mereka yg dijlnkan secara halal , jujur, ikhlas ,

amanah dan telus



X payah buat apa kawan2, REDHA je...ini semua takdir, biarkan shj DKT leaders mengecapi

dan menikmati " KEKAYAAN YG SEDANG MEREKA KECAPI KERANA HASIL YG DKT

LEADERS BELANJAKAN DAN MAKAN TU.........LANGSUNG X ADA KENA-MENGENA LANGSUNG

DGN KITA PELABUR2 MALAS YG MISKIN DAN X SEDAR DIRI




Kesimpulannya , jangan buat apa2 kawan2...

Pasal SEMUANYA MMG SALAH KITA..DAH LAH MALAS , KELUARKAN DUIT BERATUS2 RIBU

LAK...

SEKARANG DAH MISKIN PADAN JELAH MUKA KITA SEMUA..INI MEMANG TAKDIR..JGN GANGGU

DKT LEADERS SEMUA YNG JD KAYA-RAYA SKRG DKT LEADERS SMUA IALAH ORG2 YG RAJIN

BERUSAHA DN MMG LAYAK JD KAYA-RAYA SKRG..SEDARLAH DIRI SKIT PELABUR2

SWISSCASH YG PAPA-KEDANA DAN MALAS...






__________________



Junior Member

Status: Offline
Posts: 35
Date:
 

kalau nak ikut haram..semua pelaburan kat m'sia nie haram..
cuma diluluskan oleh gov or not..
cth pelaburan ASB....apa HUKUMNYA?

__________________


Otai Member

Status: Offline
Posts: 576
Date:
 

Wahai pemimpin! kemewahan diri bukan kehebatanmu
DKT INGAT KAMU

Oleh: DR. MOHD. ASRI ZAINUL ABIDIN



Saya terbaca dialog yang menarik antara khalifah yang sangat adil, Umar bin Abdul Aziz dan penasihatnya yang jujur Rajak bin Haiwah. Kata Rajak: Ketika Umar bin Abdul Aziz menjadi Gabenor Madinah, beliau pernah berkata kepadaku: Wahai Rajak! pergi belikan untukku sehelai baju.

Aku pun belikan untuknya sehelai baju yang bagus, harganya 500 dirham. Apabila aku membawanya kepada beliau, maka beliau memegangnya dan berkata: Bagus, cuma ia murah. Selepas beberapa tahun beliau menjadi khalifah, suatu hari beliau berkata kepadaku: Belikan untukku sehelai baju. Maka aku membeli untuknya baju yang murah lagi amat sederhana, harganya hanya 5 dirham. Apabila aku membawanya kepada beliau, maka beliau memegangnya dan berkata: Bagus, cuma ia mahal. Aku kehairanan, bagaimana mungkin baju yang aku beli untuknya di Madinah beberapa tahun lalu dengan harga 500 dirham dianggap murah dan baju yang aku beli sekarang dengan harga 5 dirham dianggap mahal. Perasaanku tersentuh dengan perkataan beliau dan aku pun menangis. Umar bertanya: Apa yang membuatkan engkau menangis wahai Rajak? Kataku: Perkataanmu wahai Amirulmukminin, bagaimana mungkin engkau menganggap baju lepas yang berharga lima ratus dirham murah, dan baju sekarang yang berharga lima dirham mahal? Kata Umar: Wahai Rajak, sesungguhnya aku memiliki jiwa yang sentiasa berkeinginan. Setiap kali aku mencapai sesuatu, jiwaku inginkan sesuatu yang lebih dari itu. Wahai Rajak! Jiwaku inginkan sepupuku Fatimah binti Abdul Malik, lalu aku mengahwininya. Kemudian jiwaku inginkan jawatan gabenor, lalu aku dilantik memegangnya. Kemudian jiwaku inginkan jawatan khalifah, lalu aku mencapainya. Sekarang jiwaku inginkan syurga, aku harap aku dapat menjadi penghuninya. (lihat: Salah al-Khalidi, Al-Khittah al-Barraqah lizi al-Nafs al-Tauwaqah, 93-94, Damsyik: Dar al-Qalam).

Demikianlah jiwa seorang pemimpin yang mencatatkan sejarah keadilan kepimpinannya dengan tinta emas. Dia hanya memerintah dua tahun, tetapi mengukir namanya dengan penuh keindahan di persada sejarah. Hubungan jiwanya dengan habuan kekal yang diharapkan di sisi Allah pada hari akhirat menjadikan kepimpinannya penuh keadilan dan rahmat Allah sekalipun pakaiannya hanya dari kain murahan, tetapi keadilannya tidak dapat dibeli dengan apa-apa harga. Sejarah tidak pernah mengenangkan kemewahan harga baju atau kediaman seorang pemerintah dengan kenangan indah. Bahkan dalam sejarah, sikap suka bermewah-mewah pemerintah menggunakan harta rakyat banyak menghasilkan mimpi ngeri dan babak hitam bagi kehidupan rakyat. Namun sejarah indah hanya akan mengingati keadilan dan amanahnya seorang penguasa, sekalipun bajunya buruk. Lihatlah tampungan pada baju Khalifah Umar bin al-Khattab r.a., namun jiwa rakyatnya tidak pernah berlubang seperti bajunya. Amanah dan keadilan meliputi pemerintahannya. Entah berapa ramai pemimpin yang baju mereka megah dan mewah, namun jiwa dan perasaan rakyat mereka sentiasa terkoyak dan carik. Kesilapan besarlah seorang pemimpin jika merasakan dia dihormati kerana gaya mewahnya yang menjulingkan mata rakyat. Dia lupa pemimpin dihormati kerana jasa, prihatin, amanah dan keadilan pemerintahannya. Bukan kerana kenderaan mewah, rumah yang megah, paip yang panjang, isteri yang berhias permata berlian atau cermin mata yang pekat hitam sehingga dia buta penderitaan rakyatnya. Tidak! Sesungguhnya tidak. Itu semua menimbulkan curiga, prasangka dan kedengkian perasaan yang memburukkan kasih sayang antara orang bawahan dan atasan.

Saya tidak pernah menyeru pemimpin dunia Islam hidup kemiskinan, kelaparan, memakai pakaian buruk dan tinggal di rumah yang nak roboh atau berkenderaan cabuk. Tidak! Mungkin gaya yang hebat juga diperlukan untuk politik zaman kini yang terpaksa menghadapi persaingan musuh-musuh yang pelbagai. Mereka boleh bermewahan jika itu adalah harta mereka yang halal. Mereka boleh memakai dan memiliki apa yang mereka mahu, jika itu datang dari sumber yang Allah reda. Saya tahu, ada pemimpin yang berharta hasil usahanya sendiri. Bahkan kekayaan sesetengah pemimpin melimpah untuk rakyatnya dengan keikhlasan dan kasih sayang. Perlis barangkali antara contoh yang baik dalam hal ini. Namun di sesetengah negara dan negeri, keranggian pemimpin yang bergaya dengan hartanya menimbulkan kejengkelan dalam jiwa rakyat. Sehingga seakan perlambangan seorang pemimpin itu, bukan kerana kewibawaannya atau adab dan karismanya, keadilannya, sebaliknya adalah harta dan kekayaannya yang ditunjuk- tunjukkan. Rumah pemimpin dikenali bukan kerana dipenuhi rakyat yang mengadu hal derita mereka tetapi kerana pagarnya yang besar, dan kemewahan luar dan dalamnya. Kereta pemimpin dikenali bukan kerana kerap sampai ke tempat rakyat tetapi kerana luar biasa harganya. Isteri pemimpin dikenali bukan kerana adab dan sopannya terhadap rakyat, tetapi kerana gaya ranggi dan hiasan diri yang mahal- mahal. Maka sesetengah pemimpin merasakan dirinya berada pada kasta yang tinggi dan rakyat pada kasta bawahan. Maka wakil rakyat ada yang bertukar menjadi tokeh rakyat. Jika hal ini berlaku, politik kedengkian akan subur dan terus merebak lalu umat ini terus bergolak. Saya terbaca dalam Musannaf Abi Syaibah riwayat yang menceritakan apabila dibawa kepada Sayidina Umar harta rampasan Maharaja Kisra Parsi yang begitu banyak dan menakjubkan, maka beliau pun menangis. Lalu ditanya kepadanya: Apa yang membuatkan engkau menangis wahai Amirulmukminin, padahal hari ini adalah hari kesyukuran, kegembiraan dan keseronokan. Jawab Umar: Tidak ada kaum yang banyak pada mereka benda ini (harta) melainkan Allah campakkan di antara mereka permusuhan dan kebencian (8/147). Islam bukanlah anti harta, tetapi Islam memusuhi penyalahgunaan harta dan kemewahan yang mengheret kemusnahan. Masyarakat Islam perlu kaya, tetapi kekayaan yang membawa kekuatan kepada umat, bukan hanya untuk keborosan individu. Jika ramai yang kaya tetapi tidak berbakti kepada umat, untuk apa kita berbangga dengan kekayaan mereka?

Jika pemimpin menjadikan harta dan gaya mewah teras kekuatannya, bukan keadilan dan kewibawaannya, maka insan-insan munafik dan pelahap harta akan mengelilinginya. Dia dipuji kerana harta yang boleh diberi. Dia akan sukar menemui insan jujur yang sudi menegur tanpa minta dibalas dan menasihati kerana ikhlas. Maka kesilapannya tidak dibetulkan, kesalahannya tidak diingatkan. Lalu dia tenggelam dalam pujian dusta dan khianat, kerana setiap yang ada di kelilingnya tidak pernah berfikir tentang nasib pemimpin mereka di akhirat sebaliknya hanya berfikir tentang untung mereka di dunia. Jika ada tokoh berlabel agama di sekitarnya pun, tidak akan berfungsi jika harta yang dicarinya. Akhirnya, ulama hanya mainan orang politik, bukan orang politik dipandu oleh ulama. Allah berfirman dalam surah al-Ahzab ayat 66-68: (maksudnya) Pada masa muka mereka dibalik-balikkan dalam neraka, mereka berkata (dengan sesalnya): Alangkah baiknya kalau kami dahulu (semasa di dunia) taat kepada Allah serta taat kepada Rasul Allah. Dan mereka berkata lagi: Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah mematuhi kehendak ketua-ketua dan orang-orang besar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan yang benar. Wahai Tuhan kami, berilah mereka azab sengsara dua kali ganda, dan laknatkanlah mereka dengan laknat yang sebesar-besarnya! Justeru itu dalam hadis baginda menyebut: Sesungguhnya Allah meredai kamu tiga perkara, dan memurkai kamu tiga perkara. Dia meredai kamu jika (pertama) kamu beribadah kepada-Nya dan tidak menyekutukan- Nya sedikit pun, (kedua) kamu berpegang teguh dengan tali Allah kesemuanya. (ketiga) Kamu menasihati sesiapa yang Allah jadikan dia memerintah urusan kamu. Dia memurkai kamu banyak bercakap (yang tiada faedah), menghilangkan harta dan banyak bertanya (maksudnya pertanyaan yang tidak berfaedah) (Riwayat Malik dalam al-Muwatta).

Hari ini, banyak sukatan dan ukuran berubah. Ramai yang tidak memiliki idealisme atau karisma kepimpinan menjadi pemimpin hanya kerana harta atau kem politiknya yang berjaya, lalu dia pun dibakulkan sekali. Apabila seseorang naik dalam politik kerana hasil umpan hartanya semata, tentu dia inginkan pulangan modalnya. Maka rasuah dan politik wang akan berleluasa. Jika dia naik dalam politik kerana ketajaman idealisme dan karismanya, maka sudah pasti dia ingin membuktikan kemampuan pemikiran yang bernas itu untuk dimanfaatkan masyarakat. Maka rakyat mendapat pulangan faedah yang besar daripada pemimpin yang berwibawa dan berkarisma, tetapi akan terpaksa membayar harga yang tinggi terhadap pemimpin yang diangkat kerana umpan hartanya. Maka akhirnya, golongan Ruwaibidoh akan menguasai masyarakat. Al-Ruwaibidoh adalah satu istilah yang diguna pakai oleh Nabi s.a.w. untuk menggambarkan golongan yang akan muncul menjelang kiamat. Mereka adalah kelompok yang tidak berkualiti tetapi ingin berbicara persoalan besar. Sabda baginda: Sesungguhnya sebelum kedatangan dajjal-dalam riwayat yang lain: sebelum kiamat adanya tahun-tahun yang penuh tipu daya. Ketika itu didustakan orang yang benar, dianggap benar orang yang dusta, dianggap khianat orang yang amanah, dianggap amanah orang yang khianat, dan bercakap ketika itu al- Ruwaibidoh. Para sahabat bertanya: Siapakah al-Ruwaibidoh? Sabda Nabi s.a.w.: Orang lekeh yang berbicara mengenai urusan awam (orang ramai). Hadis ini diriwayatkan oleh al-Imam Ahmad, Abu Yala, al-Bazzar, Ibnu Majah, al-Kharaiti, dan al- Hakim. Al-Hakim menyatakan isnadnya sahih dan ini disetujui oleh Al-Zahabi.

Maka menjadi tanggungjawab rakyat dan kepimpinan memastikan setiap tokoh yang akan dilantik adalah kerana kewibawaannya. Karisma atau kewibawaan dirujuk kepada dua persoalan asas; pertama; pegangannya kepada agama secara menepati al- Quran dan sunah. Ini kerana kemuliaan umat ini mempunyai kaitan yang tidak boleh dipisah dengan penghayatan seseorang terhadap ajaran Allah dan Rasul-Nya. Kedua; kemampuannya memegang amanah kepimpinan dalam erti kata mampu memimpin umat ke arah kecemerlangan hidup di dunia dan akhirat. Bukan semestinya lebai atau ustaz, tetapi iltizam dan keupayaan. Bukan kemewahan harta atau lebar serbannya tetapi kewibawaannya. Firman Allah: (maksudnya) Sesungguhnya Allah menyuruh kamu memberikan amanah kepada yang berhak menerimanya dan apabila kamu berhukum di kalangan manusia maka hendaklah kamu berhukum dengan adil. Sesungguhnya Allah memberikan pengajaran yang sebaik-baiknya kepadamu. (an-Nisa ayat 58).

Amatlah dukacita bagi sebuah masyarakat yang apabila disebut pemimpin politik lalu terus terbayang dalam pemikiran tentang limpahan harta dan gaya mewahnya, bukan ketajaman minda atau keprihatinannya kepada rakyat. Kita suka pemimpin yang berharta, jika itu membolehkannya membantu rakyat khususnya muslimin. Namun hendaklah kekayaan hasil titik peluhnya atau usahanya yang tidak mencemarkan kepentingan harta rakyat. Jika itu dapat dilakukan, dia bukan sahaja memimpin idea yang baik, juga penderma yang membawa kebaikan untuk rakyat. Kekayaan pemimpin mesti untuk manfaat rakyat. Maka dengan itu dia dipilih di samping kewibawaannya juga kerana kesudiannya menghulurkan bantuan, bukan membisneskan harta rakyat.


Dalam Musannaf Abi Syaibah juga meriwayatkan surat Amirulmukminin Umar bin al-Khattab r.a. kepada gabenornya Abu Musa al-Asyari r.a., antara isinya: Sesungguhnya pemimpin yang paling bahagia ialah mereka yang menyebabkan rakyatnya bahagia, dan pemimpin yang paling celaka ialah yang menyebabkan rakyatnya celaka. Jaga-jaga engkau jangan bermewah-mewahan, nanti pegawai-pegawaimu juga akan bermewah-mewahan. (8/147).

Maka seorang pemimpin itu mestilah mempunyai penasihat-penasihat yang baik. Mereka menasihatinya dengan jujur, dan hendaklah selalu dia berkata berikan pendapat yang ikhlas lagi diredai Allah kepada saya. Sabda Nabi s.a.w.: Tidak dilantik seorang khalifah melainkan akan ada baginya dua bitanah (penasihat yang rapat). (Pertama) Bitanah yang menyuruhnya untuk melakukan kebaikan serta menggalakkannya. (Kedua) bitanah yang menyuruhnya untuk melakukan kejahatan serta menggalakkannya. Hanya selamat ialah sesiapa yang selamatkan Allah (Riwayat al- Bukhari dan al-Nasai). Semua pemimpin hendaklah memastikan perdampingan dengan penasihatan yang baik itu benar-benar dihayati dalam kepimpinannya. Inilah jalan selamat setiap kepimpinan. Umara jujur hendaklah selalu bersama para ulama yang ikhlas. Keikhlasan para ulama menyuburkan keadilan pemerintah. Maka haram dan khianatlah ulama jika mereka mengampu sehingga pemimpin terbuai nyenyak dalam kesalahan.

- DR. MOHD. ASRI ZAINUL ABIDIN ialah Mufti Kerajaan Negeri Perlis. E-mel: moasriza@yahoo. com

Layari http://drmaza. com/



__________________


Otai Member

Status: Offline
Posts: 576
Date:
 

2006 Malaysia's Millionaire with SwissCash

ANUAR, AMIN, ROSLIZAM, DAMRONG, ZAIEDDI, IMAN, BAHARUDDIN, KAK YATI & ABG TUAH, RAVI, SORIA, HJ ZURIN, CIKGU MAILPOWER, LEBAIKAYA, AWANG(AJ), CIKGU AZMAN, CIKGU ISMAILSALLEH, JALIL, DRTEDY, KAKSU & ABG MIE, KAMISAN, RIDWAN, SYAMRI, CIKGU ANUAR, MUHAMAD

Our Global SwissCash Biz Partner

Hazrat Ali (Pakistan), K Ahmad Suriadinata (Indonesia), Nazri Omar (Malaysia), Ahmad Bakar (Brunei), Kenneth Siu (Hong Kong), Yukibo Okubo (Japan), Zygmunt Rejman (Poland), Joachim Kubistin (Panama), Tereita V Mew (Philipine), Aileen Poole (Australia), A Aziz Rahman (Singapore), Norbert Kornfeld (Austria), Henrik Anderson (Senegal), Johan Dirk Van Roon (Zambia), Henri Cerulli (Haiti), Sayed Rahim Sawarii (Afganistan), Mark Anthony (Malaysia), Metussin (Brunei), Salleh Majid (Malaysia), Nakor Vegacruz (Nicaragua), Johan Dirk (Afrika Selatan), Phil Steinberg (Switzerland), Marie J Ippodemonte (Auatralia), Manuel Barbosa Faria (Portugal), Jens Spannagel (Germany), Wilhelm Iseli (Switzerland), Ulrich Poetter (Germany), Kinya Kimani (Kenya), Shlomo Raviv (Israel), Steven Sigman (USA), Yoshigharu Horai (Japan), Hirofumi Ouchi (Japan), Manuel Barbosa Faria (Portugal), Barry Tait (USA), Roberto Tosini (Italy), Kristopher Oakes (USA)

Our Global SwissCash Biz Partner (website)

NAROD (RUSSIA), PROFITIZED, ONLINEINVEST, ROBERTO BLOG (ITALY), ROADTOMILLIONAIRE, DINAREMAS, AUTOMONEYFACTORY, MONEYCYBER, CLUBMENTOR (SURABAYA), MYMILYUNER (INDONESIA), SITUSINVESTMENT (MEDAN), ABANGCASH, MYSWISSCASH, IDSWISSCASH, MYDREAM2U, PUREPROFITS, GOSWISSCASH, E-SWISSCASH, SILAPBESAR, MYDUITS, BARAKAHTEAM, INVESDANA, GHAZALIRM, SWISSCASHCLUB (HONG KONG), RINGGIT2U, DBEST2U

__________________


Otai Member

Status: Offline
Posts: 515
Date:
 

kita buat undianlah mcm pak hamid buat dulu tentang suntraders.....

__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 337
Date:
 

Aku on geng , so aku disini inginn menggesa dan menyeru pada semua pelabur yg dtg ke forum

ini atau ada mndpt info dr dlam forum ini , spy TAMPIL KE HADAPAN DAN KEMBALI MENUNTUT

HAK KITA DENGAN SEBERAPA SEGERA.




Kalau ramai nanti yang respond ,kita boleh membuat perjumpaan tergempar . Dalam perjumpaan

itu , KITA SEMUA BOLEH BERKONGSI IDEA , MENGUMPUL BUKTI SERTA MERANCANG TINDAKAN.




Letih dah aku melobi pd semua pelabuR2 sc YANDA DAH LAMA TIDUR NI. Kita ada hak dan hak

kita tu telah dirampas dengan kemanya oleh DKT KEPARAT melalui skim penipuan swisscash.




Segera tampil kehadapan dan mari kita semua bertindak. DKt DAN BIG2 leadernya SEDANG

BERSENANG-LENANG MEMBELANJAKAN DUIT KITA SEMUA YANG DITIPU MEREKA SELAMA INI

TIADA ALASAN UTK DKT TEAM UTK TIDAK MEMULANGKAN SEMUA DUIT YANG TELAH DITIPU

MEREKA SETELAH JELAS SWISSCASH NI MEMANG PEMBOHONG




BILA MEREKA IAITU DKT TEAM TIDAK MEMULANGKAN SEMUA DUIT KITA YG TELAH DITIPU

MEREKA , TELAH JELAS MENUNJUKKAN YG SWISSCASH IALAH ALAT YG DIGUNAKAN OLEH DKT

UTK MENIPU PELABUR2 YG SEKRG INI TERANIAYA. JELASLAH DKT IALAH SBHG DR PEMILIK

SWISSCASH ,KRN ITULAH MEREKA SEMUA INI IAITU DKT TEAM ENGGAN DUIT PELABURAN YANG

DITIPU SELAMA INI , KERANA MEMANG SENGAJA MEREKA DAN MEMPROMOSIKAN SWISSCASH

UNTUK MEROMPAK DAN MENYAMUN DUIT KITA SEMUA SECARA HALUS.




BANGUN KAWAN2 , SMPAI MASANYA UTK BERTINDAK , JGN TIDOR

LAGI..BANGUN....BANGUN..AMBIK BALIK HAK KITA..JGN JADI BACULLLLLLLL!!!




__________________



Junior Member

Status: Offline
Posts: 31
Date:
 

AMIR HASAN wrote:

Tak panas pun...ramai dah chow.

Anyway moneyads4u, pandangan aku tu tak ramai yg setuju...especially bagi geng2 yg dok argue dgn aku sblm2 ni. Cuma depa2 tu dah blah, tak muncul2 lagi dah. Aku cuma dok bagi pandangan, tapi entah pasaipa tak tau depa2 ni marah kat aku. Mungkin sbb aku bercakap benar kot. Tapi aku akui pandangan aku banyak yg berunsur sinis, berbentuk perli tapi just nak ajak orang supaya pikiaq bahawa Swisscash ni sangat meragukan, baik dari segi pelaburan mahupun dari segi hukum. Aku setuju pandangan2 hang tadi ttg forum2 sebegini moneyads4u...to buy times could be one of their ulterior motives. They make sense la berbanding allegations kononnya ada spy Seccom etc.





pada dasarnya semua dah setuju nak ambik tindakan...,
tapi kita hanya cakap jer, bila nak ambik tindakan?
kalau dapat ada yg tampil volunteer yg boleh organize
sekaligus tindakan dapat diambil segera dgn lebih tersusun...
kalau kita asyik cakap jer takut nanti satu tindakanpun kita tak ambik....
minta tolong sorang tampil jadi leader supaya tindakan kita sama dan teratur



__________________
swisscash


Otai Member

Status: Offline
Posts: 508
Date:
 

Tak panas pun...ramai dah chow.

Anyway moneyads4u, pandangan aku tu tak ramai yg setuju...especially bagi geng2 yg dok argue dgn aku sblm2 ni. Cuma depa2 tu dah blah, tak muncul2 lagi dah. Aku cuma dok bagi pandangan, tapi entah pasaipa tak tau depa2 ni marah kat aku. Mungkin sbb aku bercakap benar kot. Tapi aku akui pandangan aku banyak yg berunsur sinis, berbentuk perli tapi just nak ajak orang supaya pikiaq bahawa Swisscash ni sangat meragukan, baik dari segi pelaburan mahupun dari segi hukum. Aku setuju pandangan2 hang tadi ttg forum2 sebegini moneyads4u...to buy times could be one of their ulterior motives. They make sense la berbanding allegations kononnya ada spy Seccom etc.

__________________
Akulah peminat setia kepada Michael Mansfield..kami pernah minum sama2 di US tahun 2006 dulu..


Otai Member

Status: Offline
Posts: 515
Date:
 

makin panas forumer skrg nie.....

__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 277
Date:
 

salam........

terima kasih Saudara Amir Hassan pasai... penerangan anda amat mengagumkan saya.

anda berani mengutarakan pandangan anda di atas pengetahuan anda bahawasanya, swisscash memang skim penipu dan DKT adalah pembohong besar.... sekurang-kurangnya pandangan anda ini telah banyak menyedarkan forumer di sini bahasanya swisscash memang telah terkubur.

DKT memang Haram Jadah..... dipergunakan oleh amir hassan DKT adik beradik untuk menipu orang Melayu/Islam..... hhehehehe... haram jadah.

malangnya DKT telah dikuburkan oleh otai DKT sendiri dan nama barunya ialah Dream Rich.... mungkin haram jadah juga agaknya.... hehehe.

Teruskan membogelkan malaun.... malaun swisscash dan DKT.... Allah bersama kamu bagi kebaikan umat Islam sedunia.

Bagi saya forum-forum sebegini adalah MUNGKIN (kalau kata iya nanti ramai otai marah kat saya hehehehe.........):

ulang sekali lagi MUNGKIN:

1. Tajaan Swisscash/DKT sendiri untuk melekakan kita dengan angan2 kosong di mana swisscash akan kembali satu hari nanti..... hehehe... haram jadah...

2. Bagi membeli masa/melekakan pelabur yang kerugian agar haram jadah itu boleh bersiap sedia untuk melarikan duit2 yang ada ke ............. haram jadah malaun kau...

3. Bagi meredakan api kemarahan pelabur agar suhu api kemarahan itu akan menyejuk... keh.. keh.. keh... haram jadah malaun kawan syaitan... siap kau.

4. Bagi memperbodohkan kita semua membuang masa di forum2 sebegini dengan impian yang tak kunjung tiba.... setan godol anak haram kau..

Allah Hu.... dari Allah kita datang dan kepada Allah lah kita mengadu kesusahan ini... Amin..

Allah Hu..... salam.



Attachments
__________________

nak belajar forex pm saya... hehehe.. sekarang kena bayor, sebab free kurang sambutan.

http://moneyadsblog.blogspot.com

 



Otai Member

Status: Offline
Posts: 508
Date:
 

Zkaseh, dah baca ke dak lagi? Baca jangan tak baca kay, jangan menghilang plak.

Thread2 pun dah ditutup satu demi satu. Forumers2 yg dulunya lantang mensupport & backing Swisscash pun dah tak nampak rupa. Teruskan la berforum...jangan ikut langkah Swisscash yg pergi tak kembali, gone for good. Kalau nak blah pun blah la secara gentleman...bukan blah gitu ja. Itu scaredy-cat namanya.

__________________
Akulah peminat setia kepada Michael Mansfield..kami pernah minum sama2 di US tahun 2006 dulu..


Otai Member

Status: Offline
Posts: 508
Date:
 

To zkaseh, kalau rajin sila la baca...:

Katakan TIDAK Kepada Skim Cepat Kaya

Skim Cepat Kaya bukan perkara baru. Ia sudah lama. Antara skim cepat kaya yang dikesan pernah beroperasi adalah skim Ponzi - pengasasnya adalah Charles Ponzi - pada 1920 di Boston, Amerika Syarikat yang berjaya mengumpul kira-kira USD 15 juta.

Malah, pada tahun 1899, skim cepat kaya yang dikenali sebagai Franklin Syndicate telah mengumpul kira-kira USD 1 juta sebelum ditangkap dan dipenjarakan.

Pada 1997, kerajaan Albania telah meluluskan skim pelaburan cepat kaya ala piramid dan akhirnya telah hancur akibat rakyatnya terbabit aktif di dalamnya dan USD 1.2 bilion telah lebur begitu sahaja. Ekonomi negara Albania jatuh merudum, rakyat merusuh di jalanan dan akhirnya kerajaan Albania digulingkan.

Antara skim cepat kaya yang popular di Malaysia adalah:

1. Skim Pak Man Telo

Skim ini bermula pada 1972 di Taiping Perak. Kira-kira 50 000 orang telah melabur dalam skim ini. Jumlah pelaburan bernilai RM 90.9 juta. Penganjurnya telah didakwa di bawah Akta Bank dan Institusi Kewangan dan dipenjara selama 2 tahun setengah dan dibuang daerah selama 2 tahun setengah.

2. Skim Linggam Telo

Bermula sekitar 1990 di kawasan Lembah Klang. Mensasarkan kaum India sebagai mangsa. Skim ini menjanjikan pulangan 100% kepada pelabur dan akhirnya penganjurnya menghilangkan diri.

3. Skim Permata Mahir

Beroperasi di Perak pada tahun 90an. Menawarkan pulangan setinggi 8-10% sebulan terhadap mangsa. Penganjur telah melarikan diri dan dipercayai telah menghilangkan diri dan menjalani pembedahan plastik.

Bank Negara Malaysia telah merekodkan 22 kes pendepositan duit pelaburan tanpa lesen ini dan 8 telah kes telah disabitkan bersalah (1989-2000).

Sepanjang 2000-2002, kira-kira 42 kes telah dilaporkan.

"Modus operandi skim cepat kaya berubah mengikut zaman"

Dengan perkembangan internet, skim cepat kaya ini semakin menular dengan cepat dan ia sangat-sangat memerlukan ilmu pengetahuan mengenai kewangan yang betul untuk mengelakkan daripada menjadi mangsa lanun-lanun skim cepat kaya ini.

Terlalu banyak skim cepat kaya yang beroperasi menerusi di internet yang mendakwa mereka adalah pengurus dana kewangan yang bernilai berbilion ringgit dan beroperasi di seluruh dunia.

Antaranya adalah SWISSCASH, E-Barrel, ABFund, Fical.net dan pelbagai nama skim lagi yang dikatakan beroperasi dan berpengkalan di luar negara tetapi sebenarnya mereka hanya beroperasi di Kuala Lumpur!

Dan mereka semua adalah PENIPU!

Bagaimana untuk mengenal pasti pelaburan penipu ini?

1. Syarikat tersebut mesti berdaftar / mempunyai lesen dengan Suruhanjaya Sekuriti / Bank Negara Malaysia untuk menjadi wakil pelaburan bagi pihak anda

Anda perlu meminta kad kuasa khas / sijil perakuan yang sah. Sebagai contoh ejen pelaburan saham amanah diberikan kad kuasa khas oleh Federation of Malaysian Unit Trust Managers (FMUTM).

Sekiranya mereka gagal menunjukkan sebarang kad kuasa / sijil berkaitan, anda tidak perlu berkata apa-apa dan tinggalkan mereka segera!

Oh ya, saya maksudkan authorization card, bukan business card. Business card tidak boleh menggantikan kad kuasa.

2. Mempunyai prospektus syarikat, laporan kewangan syarikat dan laporan prestasi dana yang telah diaudit

Anda perlu memohon ejen tersebut memberikan anda segala dokumen syarikat tersebut yang telah diaudit oleh auditor luaran untuk memastikan pelaburan yang dibuat oleh syarikat tersebut adalah sah mengikut undang-undang.

Tidak ada rahsia antara anda selaku bakal pelabur dengan pihak pengurus dana. Anda berhak untuk mengetahui di mana mereka melabur sama ada dalam pasaran saham dalam negara atau luar negara, pasaran bon, pasaran tunai, pasaran hadapan, komoditi dan sebagainya.

Sekiranya mereka gagal, ucapkan selamat tinggal kepada mereka.

3. Anda hanya pelabur, dan bukan wakil syarikat

Sekiranya anda diminta untuk mencari downline, maka ketahuilah anda sedang dijerat oleh ejen skim cepat kaya. Dalam dunia pelaburan yang sah, anda sebagai pelabur tidak perlu mencari orang baru untuk menambah pulangan pelaburan anda. Anda hanyalah seorang pelabur, dan bukannya ejen syarikat.

4. Ejen syarikat perlu melalui peperiksaan yang ditetapkan oleh Suruhanjaya Sekuriti / Bank Negara Malaysia

Anda perlu mengenal pasti ejen tersebut sudah pun lulus peperiksaan yang ditetapkan untuk menjadi ejen jualan yang sah. Malah, sekiranya anda diminta atau berminat untuk menjadi ejen jualan seperti mereka, anda juga perlu melalui beberapa ujian / peperiksaan bertulis yang dikendalikan oleh badan-badan professional yang diperakui oleh Suruhanjaya Sekuriti / Bank Negara Malaysia.

Awas sekiranya anda tidak mendapat perkara ini berlaku kepada ejen / diri anda sendiri.

5. Sekiranya anda terlalu keliru dengan ejen / website skim cepat kaya tersebut sila hubungi

a. Suruhanjaya Sekuriti Malaysia

Tel: 603 6204 8999
Fax: 603 6204 8991
Emel: aduan@seccom.com.my

b. Bank Negara Malaysia

Tel: 603-2698-8044
Fax: 603-2691-2990
Emel: info@bnm.gov.my

Laporkan kekeliruan anda dengan segera, dan dapatkan maklumat rasmi daripada mereka.

Pesanan Terakhir

Skim cepat kaya hukumnya adalah haram. Penipuan dan penindasan berleluasa di dalam skim cepat kaya. Jangan sampai anda menjadi mangsa akibat kejahilan & ketamakan diri anda sendiri. Lebih teruk lagi, anda menarik keluarga anda, kenalan, sahabat handai anda, saudara mara anda serta orang lain untuk bersama menjadi penipu dan penindas.

Semoga anda semua menjadi orang kaya yang bertaqwa melalui jalan yang halal.

-- Edited by AMIR HASAN at 19:59, 2007-12-19

__________________
Akulah peminat setia kepada Michael Mansfield..kami pernah minum sama2 di US tahun 2006 dulu..


Otai Member

Status: Offline
Posts: 508
Date:
 

By the way, just to inform you zkaseh, i may not know exactly the true story of PMT, but what I've said about the two (SC & PMT) was an affirmation of an assertion made by Datuk Ramli Yusuf, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman pertaining to this issue.

__________________
Akulah peminat setia kepada Michael Mansfield..kami pernah minum sama2 di US tahun 2006 dulu..


Senior Member

Status: Offline
Posts: 337
Date:
 

PU2 wrote:

ISTIGHFAR......forumer semua.....ingat pada Allah.....





Aku rasa ingatan kau ni PATUTNYA KAU TUJUKAN PADA SEMUA DKT AND BIG LEADERNYA YG TELAH MENYAMUN DAN MEROMPAK BERBILLION2 RINGGIT DARI PELABUR MELAYU YG BERJUMLAH LBH 75 RIBU ORANG

Kalau dorang lari pun KAT AKHIRAT KENA JUMPA DGN KITORANG SEMUA DI HADAPAN ALLAH. MASA TU DKT LEADERS SEMUA AKU NAK TGK KORANG KETWA TAUA TERBERAK...MASANYA PASTI AKAN TIBA..LEWAT TAU CEPAT TP INGAT MATI TETAP MENGEJAR SMUA DKT LEADERS YG MENYAMUN DAN MEROMPAK, MENG ANIAYAI PELABUR2 MELAYU KAT MALAYSIA NI

-- Edited by dudu at 19:27, 2007-12-19

__________________



Senior Member

Status: Offline
Posts: 108
Date:
 

lypan wrote:

posting guna ayat ngeri..hehehehe
haram jadah la, babi la..mencarut la..
hehehehe...

rasanya dah ramai yg meluat baca..
nampak garang tapi dpn komputer je la.

p/s jap lagi ada layg maki lagi tu..
tunjuk garang laaaagiiiii...eemmm






aku sokong pendapat kau


__________________


Junior Member

Status: Offline
Posts: 37
Date:
 

Sila email kan saja surat anuar hasan haprak tu ke tv3, biar ISA buat penilaian dan membuat siasatan ke atas surat berkenaan. Ini kerana adanya unsur2 hasutan dalam kandungan surat berkenaan

Siapa yg berani menghantar surat berkenaan ke TV3?

__________________


Otai Member

Status: Offline
Posts: 508
Date:
 

zkaseh wrote:

Saudara Amir Hassan.....SC jngn disamakan dgn PakManTelo.....ko tahu ke sejarah PMT? aku bukanlah sedare dia tp aku tau kisah sebenarnya....so kalu tak tau cite sebenar jngan dok samakan PMT dgn SC......tak pasai dapat dosa fitnah plak.......




Hang ada belajaq sejarah PMT ka zkaseh? Aku tak samakan dari segi sistem etc, memang on the surface SC & PMT tak sama langsung...tapi kedua2nya Skim Cepat Kaya (SCk) yg menjanjikan keuntungan kaw2 tanpa perlu kerja keras. Anyway ada aku fitnah sapa kat sini? Aku maksudkan yg mana yg sengaja ajak invest walaupun dia tau SC ni scam...ini kpd top2 leader & uplines2 yg close dgn top leader. Aku pohon keampunan dari Allah andainya aku ada terfitnah sapa2 tanpa aku sengajakan.smile.gif

__________________
Akulah peminat setia kepada Michael Mansfield..kami pernah minum sama2 di US tahun 2006 dulu..


Member

Status: Offline
Posts: 73
Date:
 

Memang SC n SMF kepunyaan Dr Albert Lee n Dr Amir Hassan , this two guys is a very2 Big Liar just to reap all our $ that we invests in SC n SMF, this is a trap that there are planning long times ago in order to cheated all the ex-sc investors. We all must not wait to long anymore n no more patience n Mr Nice Guys n Women in this criticals situations. We all have to sue n complaints to the internal n external Legal autorities so this Big Liars will get their punishment n being put behind the BAR 4 the rest of their LIFE. Plsss... do not w8 more longer n take action from now no. TQ idea.gifidea.gifidea.gif

__________________
jame


Junior Member

Status: Offline
Posts: 26
Date:
 

Saudara Amir Hassan.....SC jngn disamakan dgn PakManTelo.....ko tahu ke sejarah PMT? aku bukanlah sedare dia tp aku tau kisah sebenarnya....so kalu tak tau cite sebenar jngan dok samakan PMT dgn SC......tak pasai dapat dosa fitnah plak.......

__________________
zeny


Otai Member

Status: Offline
Posts: 515
Date:
 

tunggu ajer pd sesaper yg sanggup..... tp yang pasti sebelah pihak yang buncit dan sebelah pihak lagi merana.....

__________________
mas


Junior Member

Status: Offline
Posts: 43
Date:
 

3x Allahu Akbar!
Berita penting!! Ini bukan khabar angin lagi! Harap sebarkan!
Jangan panik! Kepada semua org melayu, siap sedia dgn parang, kapak dan pisau
dari sekarang. Pertumpahan darah akan berlaku pada pagi 20hb di seluruh negara.
Kita mesti sembelih lembu, kambing dan kerbau.

"SELAMAT HARI RAYA KORBAN."



Lepasni kita tunggu lagi SC sampai muncul ok
byeeeeeee

__________________


Otai Member

Status: Offline
Posts: 508
Date:
 

Hmmm...wonder lately why this forum has been so dull & tedious. Swisscash Fans & fanatics gradually pull out from this blog. The likes of Wirasejati, Assree, Ijat, Hamid & Co have long gone (especially Wirasejati). They were those who incessantly wage onslaught against me who kept on saying that Swisscash deceives investors (either from current situations, facts or logical thinking). Where are you guys? Don't bother to apologise?hehe..

Well Azwan & Troy etc, don't follow their footsteps guys. They vanished like cowards. I believe you guys are still here, perhaps seeking for new infos elsewhere. Get real dudes...Swisscash is a scam. That's my sole intention why I'm here, telling people to realise that there is a very obvious culprit in this situation, not to blame others who probably did the right things (blocking the scammers). Remember, don't waive the real offender just like that. Forget any intention to sue Malaysian Government, believe me you're not gonna win. It's a waste of everything (time, money etc). Go after those who deliberately cheated you in order to get your money. DKT & uplines...you know it.

__________________
Akulah peminat setia kepada Michael Mansfield..kami pernah minum sama2 di US tahun 2006 dulu..


Junior Member

Status: Offline
Posts: 28
Date:
 

posting guna ayat ngeri..hehehehe
haram jadah la, babi la..mencarut la..
hehehehe...

rasanya dah ramai yg meluat baca..
nampak garang tapi dpn komputer je la.

p/s jap lagi ada layg maki lagi tu..
tunjuk garang laaaagiiiii...eemmm

__________________


Otai Member

Status: Offline
Posts: 508
Date:
 

Cara DKT memang tak ubah mcm Pak Man Telo...cakap berapi2 masa nak mintak orang invest duit. Memang dia tak buat Swisscash, tapi sistem ponzi Swisscash tak jauh beza pun dgn skim cepat kaya Pak Man Telo...cuma Swisscash guna internet, lebih canggih & sistematik. Bila dah jadi mcmni, team2 DKT yg dulunya cakap berapi2 penuh semangat la ni dah hilang entah ke mana, tak berani nak bersuara atau tampil memberi penjelasan. Biasa la...nak duit memang lantang, tapi bila dah dapat terus hilang. Powerlah DKT. POWER...POWER! (ayat Anuar Hasan)

__________________
Akulah peminat setia kepada Michael Mansfield..kami pernah minum sama2 di US tahun 2006 dulu..


Junior Member

Status: Offline
Posts: 36
Date:
 

putat wrote:


Kaya coz sc write:


amacam DKT???? tak kan takut komen kot....???? dulu bukan main berani.... cakap bergegar-gegar.... sekarang camana???? tak kan mcm tikus kot.....

___________________________________________________________________________

Berani kerana benar....Takut kerana salah....






perut org dkt dah kenyang tu pasal takleh nak ckp.buncit makan duit org...toya lah dkt...


__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 128
Date:
 


Kaya coz sc write:


amacam DKT???? tak kan takut komen kot....???? dulu bukan main berani.... cakap bergegar-gegar.... sekarang camana???? tak kan mcm tikus kot.....

___________________________________________________________________________

Berani kerana benar....Takut kerana salah....

__________________
SC dah mampus.........


Otai Member

Status: Offline
Posts: 576
Date:
 

mcgyver wrote:

Tah ler karim dari bulan 6 lagi macam2 tarikh dah diberi.... sehingga ke hari ini pun SC masih menyepi.....




HARAM JADAH SEMUA NI DKT

__________________


Otai Member

Status: Offline
Posts: 576
Date:
 

Aqil wrote:

Prof Z wrote:

Aqil wrote:

Kepada Amek Hassan Atau Anuar Hassan tlg bagi komen sikit...adakah surat ini anda yg Tulis?? Kalu ya pon jgnlah tunding jari kat kerajaan banyak cara boleh kita buat kalu nak SC jalan. pintu belakang kan ada? Siapa yg tulis nie betul2 BODOH punya orang otak tak dak!!! tak logik





Aku rasalah bukan Anuar yg tulis nie. maybe mangkuk ayoun mana pon tak tahulah.



Bagi aku kerajaan malaysia tak salah yg salah org yg tulis nie. Tak logik. SC still power..


SC still power
TENGKORAK HANG
HARAM JADAH DKT

__________________


Otai Member

Status: Offline
Posts: 515
Date:
 

amacam DKT???? tak kan takut komen kot....???? dulu bukan main berani.... cakap bergegar-gegar.... sekarang camana???? tak kan mcm tikus kot.....

__________________


Junior Member

Status: Offline
Posts: 31
Date:
 

Shisha wrote:

jejaka said :

"hey shisha yg kau nak sindir2 semua orang apasal...dah kenapa dgn kau...
kau ni mcm keling....kalau jumpa ular dgn keling....
bunuh keling dulu baru bunuh ular...
kau jgn cari pasal nak sindir2 orang kat sini..."

Dalam kes kau ni, siapa yg keling, ek? Ohhh, meluahkan simpati terhadap mereka yg jelas kena tipu tu dikira menyindirlah, ek? Kalau kenyataan yg aku postkan tu terkena batang hidung kau, iaini kena tipu, apa, kau ingat kau sorang aje ke terkena. Come onlah, grow up lah jejaka. Apa yg kau nak bela atau pertahankan sangat lagi skim bodoh Swisscash tu? Biarlah terlewat sedar yg kita ni dah kena tipu dari terus menerus menafikannya! Takkanlah orang Melayu asyik nak pegang slogan, "dulu, kini dan selamanya...... !" tu! Tak payahlah nak tunjuk garang, takda siapa pun yg rasa ngeri, malah meluat ada la. Lebih baik tunjukkan kegarangan kau tu kat penganjur SwissCash, orang Mesia n S'pore pulak tu! Orang kampung dah tau pun!





hey bodoh bila pulak aku nak pertahankan swisscash tu...

__________________
swisscash


Senior Member

Status: Offline
Posts: 115
Date:
 

mas wrote:

kalau SC tak kembali aku dan keluargaku kerugian dlm 40000 us.. uwaaaaaa
hutang keliling pinggang,






sama la kiter...........cry.gifcry.gifcry.gifcry.gif

__________________


Otai Member

Status: Offline
Posts: 508
Date:
 


Typical Malay memang suka something yg tak payah gheja keras, tapi duit masuk banyak. Ya la, dok berpegang pd kata2 azimat top2 leader..."eat-eat, drink-drink, talk-talk, money coming." Teruskanla guna kata2 tu kalau inginkan kegagalan dlm hidup. Nampak memang best sebab tak payah belajaq susah2 pun boleh berjaya dgn Swisscash, tak payah pi gheja ikut waktu pejabat pun duit dpt lagi banyak dgn Swisscash, then kutuk orang yg gheja makan gaji sbb kalau dgn Swisscash, bole jadi millionaire dlm setahun dua, heh...lupakan ja la.

__________________
Akulah peminat setia kepada Michael Mansfield..kami pernah minum sama2 di US tahun 2006 dulu..
1 2 39  >  Last»  | Page of 9  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard